SALGSVILKÅR

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra nettbutikken Bestsound.no til forbruker. Kundens ordrebekreftelse/bestilling utgjør sammen med disse betingelser det samlede avtalegrunnlaget for handelen. Betingelsene gjelder kun for salg i Norge. Salg til forbrukere er regulert i forbrukerkjøpsloven og angrerettloven. Bestsound står ansvarlig for transaksjoner som gjøres via nettsiden.

Selger er Bestsouns AS, (1182 Oslo. Org. nr. 926331051. Lager Tvetenveien 156, 0671 Oslo) betegnes i det følgende som selger/selgeren.Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

Kontakt: salg@bestsound.no. Kontakt telefon 97646409

PRISER 

Prisene inkluderer 25% moms.
Dersom momsen, skatter eller andre avgifter endres vil våre priser endres tilsvarende.

BETALING

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes. Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura. Betalingsmetoder: Kredittkort, debetkort, Vipps og faktura. 

KLARNA

Klarna er en Europas ledende leverandør av faktura- og finansieringsløsninger til netthandel.
Klarna har med sine tjenester blitt Skandinavias mest populære betalingsmåte da du som kunde alltid får hjem varene før du betaler. Betalingsprosessen er den raskeste på nett i dag, og Klarna legger stor vekt på at du som forbruker skal kunne føle deg trygg når du handler på nett.
Med Klarna Faktura handler du enkelt via personnummeret ditt. Du betaler alltid etter at du har mottatt varen.
Tjenesten Klarna Konto passer for deg som vil dele opp betalingen og samle alle delbetalingskjøp på en faktura. Alle kjøp du gjør med Klarna Konto i en måned vil samles på èn enkelt faktura som du mottar i midten av neste måned. Dessuten kan du alltid selv bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned.

BESTILLING

Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse pr e-post med all informasjon. I tillegg mottar du en e-post med informasjon og sporing etterhvert som ordren behandles hos oss.

ANGRERETT OG RETUR

Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp melder du dette til e-post: salg@bestsound.no eller du sender varen tilbake i komplett originalemballasje med samme innhold/antall som da du mottok produktet. Dette gjøres innen 14 dager fra du mottar varene (angrefrist). Angrerettskjema vedlegges ved eventuell returforsendelse. Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du beskriver returårsaken på returskjemaet. Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene og du står selv for transportrisikoen. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet innen 14 dager.

AVIK FRA ANGRERETTEN

Angreretten gjelder kun ved forbrukerkjøp, med noen få unntak. Angreretten gjelder ikke ordrer under 300 kr og hygieneprodukter som øreplugger og hodetelefoner. Er forseilingen brutt på disse medieproduktene innvilges ikke angreretten. Angrerett er heller ikke gjeldende for bedrifter eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.

GARANTI OG REKLAMASJON

Garantier som gis av oss eller produsentene er på 2-5 år, avhengig av hvilken type vare det gjelder. Det vil alltid være minst 2-års garanti. Dette gir deg rettigheter i tillegg til de rettighetene du allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer ingen begrensninger i din rett til å reklamere på et produkt i opptil fem år. Er et produkt ment å vare i fem år, kan du også reklamere i fem år. Du vil enten få innvilget dette som en garanti, tilbud om service eller kreditnota om service ikke kan utføres, avhengig av produktets mangler/feil.
Merk: Varer solgt til offentlig institusjoner, eller varer som er installert i offentlige rom, har 1-års garanti.

For garantisaker, support og/eller servicesaker: salg@bestsound.no 

Returadresse: Bestsound AS c/o Njål Hansson AS, Tvetenveien 156, 0671 Oslo. 

KONFLIKTLØSNING

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet, og stiles til salg@bestsound.no eller telefon 97646409. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no. Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure egnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

MINIMUMSALDER

For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år. Er du under 18 år kan du få en myndig, f.eks. en foresatt til å handle for deg.

OPPLYSNINGER I NETTBUTIKKEN

Vi tilstreber å gi våre kunder korrekt informasjon om våre produkter. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjonen gitt i vår nettbutikk.

UAVHETEDE FORSENDELSER

Det stilles krav til deg som forbruker i henhold til Angrerettlovens § 11 og § 13. Dersom du ikke henter pakken og ellers forholder deg helt passiv, vil ikke dette gi oss noen indikasjoner på at du angrer kjøpet. Du har da ikke oppfylt kravene i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13 og mister da retten til å gå fra avtalen.
OBS! Vi benytter oss av retten til å ta følgende gebyrer for uavhentet pakke på lager eller ved postutlevering. Kr 200.

 

PERSONVERN

a) Personverndata

Datavern er svært viktig for Bestsound AS og vi ønsker å være åpne om hvordan vi behandler personopplysningene dine.

For å gjennomføre et kjøp på www.bestsound.no trenger vårt firma informasjoner som navn, adresse, mobilnummer og e-post. All innsamling av personlig data gjøres i samsvar med gjeldende lovgivning. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til GDPR (General Data Protection Regulation).

Dette er nødvendig for å kunne sende din bestilling til riktig leveringsadresse, holde deg oppdatert med ordrebevegelsene, samt kontakte deg dersom det skulle være behov i henhold til dine ordrer.

b) Oppbevaring av data

Vi er pålagt å oppbevare ordreinformasjon i forbindelse med regnskapsføring, avgifts håndtering og eventuell garanti-/returhåndtering. Dette gjør det også enklere for deg ved evt. senere kjøp, eller om du vi benytte deg av retur/garantiordning. Vi vil beholde opplysningene dine så lenge du er en aktiv kunde. Vårt firma har gode rutiner for å sikre at uvedkommende ikke får tilgang til dine personopplysninger, og at behandlingen av data skjer i samsvar med kravene i gjeldende lovgivning.

Levering av varer - Personlig data oppbevares kun internt hos oss og deles ikke med tredjepart, foruten speditør som trenger adresseinformasjon for å levere varen. Dataen hos speditør slettes etter xx mnd.

Betaling - Vi oppbevarer ikke kortopplysninger, personnummer eller andre sensitive data i forbindelse med et kjøp. Det er heller ikke mulig for vårt firma å se hele ditt kortnummer i noen av våre systemer etter gjennomført kjøp med betalingskort. 

Markedsføring -Skulle vi ønske å benytte dine personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende nyhetsbrev eller annen informasjon, kan dette kun skje ved at vi innhenter ditt samtykke ved avtaleinngåelsen. Du har rett til å trekke ditt samtykke når som helst, og motsette deg direkte markedsføring.

c) Dine rettigheter

Du har rett til innsyn i dine personopplysninger som vi har registrert i samsvar med gjeldende lovgivning. Du kan til enhver tid be om å motta dine persondata uten vederlag. I tråd med lovgivningen, kan du når som helst kreve å slette eller endre dine data. Du kan både slette og endre dine data her på nettsiden, eller sende oss en epost på salg@bestsound.no

Enkelte forhold, kan evt. utsette/forhindre sletting av kundedata:

du har en pågående sak hos kundeservice
du har en åpen bestilling som ikke er sendt ennå eller bare er delvis sendt
du har uoppgjort betaling
du mistenkes for, eller har misbrukt våre tjenester i løpet av de siste fire årene
kredittsøknaden din har blitt avvist i løpet av de siste tre månedene
hvis du har utført et kjøp, vil vi beholde personopplysningene dine i forbindelse med transaksjonen for å overholde bokføringsreglene.

 d) Informasjonskapsler og data til statistikk

Vi har informasjonskapsler på vår nettside, slik at siden gjenkjenner deg ved innlogging. Informasjonskapsler kan enkelt slettes lokalt hos deg på din nettleser. Ellers samler vi inn anonymiserte opplysninger om besøkende gjennom Google Analytics. Dette er opplysninger som ikke kan spores tilbake til en bruker eller en person. Eksempler: antall som besøker siden, hvordan siden blir brukt, hvor lenge besøket varer, hvor brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes. Det gjøres kun for å utarbeide statistikk som kan brukes for å videreutvikle og forbedre nettstedet.