Betaling og retur

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra nettbutikken til forbrukere og ved nettbutikk salg. Kundens ordrebekreftelse/bestilling utgjør sammen med disse betingelser det samlede avtalegrunnlaget for handelen.
 
Betingelser her gjelder kun for salg i Norge med Svalbard og Jan Mayen. Evt. fraktomkostninger til sistnevnte, må tas over telefon, etter ordreregisrering.  Kunder utenfor dette området må henvende seg til oss pr. brev, e-post eller telefon.
Salg til forbrukere er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven og  angrerettsloven.
 
Vi er ansvarlig for transaksjoner via evt. betalingskort gjennom nettsiden.
 
Priser
Prisene inkluderer 25% moms.
Dersom momsen, skatter eller andre avgifter endres vil våre priser endres tilsvarende.

KLARNA

Klarna er Europas ledende leverandør av faktura- og finansieringsløsninger til netthandel.

Klarna har med sine tjenester Klarna Faktura og Klarna Konto, blitt Skandinavias mest populære betalingsmåte da du som kunde alltid får hjem varene før du betaler. Betalingsprosessen er den raskeste på nett idag, og Klarna legger stor vekt på at du som forbrukerne skal kunne føle deg trygg når du handler på nett.

Med Klarna Fakturahandler du enkelt via personnummeret ditt. Du betaler alltid etter at du har mottatt varen.

Tjenesten Klarna Kontopasser for deg som vil dele opp betalingen og samle alle delbetalingskjøp på en faktura. Alle kjøp du gjør med Klarna Konto i en måned vil samles på èn enkelt faktura som du mottar i midten av neste måned. Dessuten kan du alltid selv bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned.

 
Ved kjøp via NETS betalingsmodul
 
Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. soundcare er ansvarlig for transaksjoner gjennom nettsiden.
3D Secure - enda sikrere betaling over internett
3D Secure er en felles sikkerhetsstandard for betaling over internett med VISA (Verified by Visa) og MasterCard (SecureCode).
Hva er 3D Secure
3D Secure (Verified by VISA og MasterCard SecureCode) er den sikkerhetsløsningen som VISA og MasterCard benytter for å identifisere kortholder ved kjøp over internett. 3D Secure har blitt et krav fra kortinnløsere for å gjøre handel over internett enda sikrere.
Hvordan betaler du med 3D Secure
Dersom din kortutsteder bruker 3D Secure som en ekstra sikkerhetskontroll ved betaling vil du få opp en egen side hvor du taster inn kode fra nettbank kalkulator eller passord (BankID). Denne kommunikasjonen går mellom deg og banken, og vi kan ikke se passordet eller koden du taster inn.
For din sikkerhet vil vi ikke lagre kortnummeret på ditt betalingskort.
 

Bestilling
Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse pr e-mail med all informasjon. I tillegg mottar du en e-mail med informasjon etterhvert som ordren behandles hos oss.

Dine angre- og returrettigheter
angrerett

Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp melder du dette til via e-mail eller sender du varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varene (angrefrist) og vedlegger med dokumentert forklaring til grunnen du leverer tilbake varen. Du velger selv om du vil ha en annen vare eller pengene tilbake. 

En evnt. retur varsles oss pr. mail, spike@soundcare.no . Vi vil da sende ut et returskjema som må ifylles og sendes til oss sammen med varen som returneres.

Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved.
Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du beskriver returårsak på returskjemaet.

Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen. Fyll ut returforklarings dokument og skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 30 dager. Oppgi ditt bank- eller postgirokontonummer på returskjemaet, så har du pengene raskt på din konto, ellers sendes pengene på et vanlig utbetalingskort.

Angrerett
For dine innkjøp gjelder en angrerett på 14 dager. I denne perioden har du en angrerett som innebærer at du har mulighet til å, uten noen forpliktelser fra din side og bortsett fra
transportkostnadene, sende tilbake de varene du har mottatt.
Du skal i så fall sende tilbake varene uskadede og ubrukte.
Avgiftene er de samme uansett hvor mange varer du har kjøpt. Gjelder det en brukt vare, kontakt oss via kontaktskjemaet. Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp. Les også avsnittet om dine returrettigheter.

Avvik fra angreretten:
Av hygieniske årsaker kan vi desverre ikke akseptere retur av hodetelefoner og ørepropper der pakningen er åpnet og forseglingen brutt. Unntak er dersom det er produksjonsfeil på en vare. I så fall må vi ha varen i retur for inspeksjon før eventuell reklamasjon aksepteres.
 
Kabel fra rull kappet etter kundens mål kan ikke returneres.
 
Andre produkter, f.eks. møbler, som blir produsert etter kundens bestilling kan ikke returneres og kjøp kan ikke fravikes etter at produksjon er startet. Unntak er dersom det skulle være feil eller mangler med produktet.
 
Garanti og reklamasjon:
Mobile produkter vil normalt ha ett års garanti og to års reklamasjonsrett.  Oppladbare batterier som finnes i mange mobile produkter betraktes som slitedel. For batterier gjelder ett års reklamasjon og garanti. Ett batteri skal være helt defekt for at garanti skal gjelde. Det at det har mistet noe av kapasiteten er normalt og dekkes ikke av garanti. Mye bruk og feil lading ødelegger oppladbare batterier over tid og vil være kundens ansvar. Viktig: Ikke la et batteri lades helt ut. Ikke la et batteri ligge ubrukt over lenger tid med lite strøm. Ikke kladdelade veldig ofte, passe lading er å lade når det har igjen mellom 10 og 20% av kapasiteten. La aldri et oppladbart produkt ligge lagret uten å vedlikeholdslade hver annen måned.
 
Force majeure
Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure egnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.
 
Minimumsalder:
 
For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år. Er du under 18 år kan du få en myndig, f.eks. en foresatt, til å handle for deg.

Opplysninger gitt i nettbutikken 

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

 

""Uavhentede forsendelser:
Det stilles krav til deg som forbruker i henhold til Angrerettlovens § 11 og § 13. Dersom du ikke henter pakken og ellers forholder deg helt passiv, vil ikke dette ha gitt oss noen indikasjoner på at du angrer kjøpet. Du har da ikke oppfylt kravene i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13 og mister da retten til å gå fra avtalen. 

OBS! Vi benytter oss av retten til å ta følgende gebyr ved:
- Uavhentet pakke på Postkontor/Post i butikk: 
Kr 60,- + frakt tur/retur
Totalgebyr maks 500,-